Friday, September 26, 2008

SENDIRI MAU INGAT

Buku tulisan Dr Tuah bersama Karya Bestari. Penulis sudah banyak kali menulis buku motivasi bercorak santai seperti ini dan saya amat menyukainya. Saya suka terutamanya dengan kisah 'buat duit dengan kursus'. Saya juga pernah 'terkena' dengan penganjur kursus bagi pihak Dr Tuah. Ianya berlaku kepada diri saya pada tahun 2004. Ada sebuah syarikat mengendalikan kursus dari Johor. Beliau menjual tiket untuk seminar sehari bersama Dr Tuah dan juga 'speaker' lain seperti Mr Billy (Dare To Fail). Saya beli 2 tiket seminar Dr Tuah & satu tiket 'Dare To Fail'. Beliau juga 'offer' saya sebagai agen penjual tiket (dengan syarat saya beli dahulu sebagai contoh satu pek tiket untuk 25 orang - tapi saya tidak membelinya). Malangnya seminar tersebut (di salah sebuah universiti di KL) tidak pernah diadakan. Beliau pernah berjanji untuk membayar kembali tapi kami sudah 'lost contanct'.

No comments: