Friday, September 26, 2008

The New MILLIONAIRE$


Penulis: Gobala Krishnan
Penerbit: Truewealth Publishing

Buku ini adalah buku baru pertama saya beli secara 'online' (dari Truewealth). Sebelum ini saya pernah membeli buku terpakai melalui eBay.

Buku ini sangat bagus. Saya ambil cuti sehari untuk membacanya dan melayari hampir kesemua alamat-alamat web yang diberikan di dalam buku ini. Pembelian buku ini amat berbaloi bagi saya. Melalui buku ini saya dapat berkenalan dengan ramai peniaga-peniaga internet yang berjaya di Malaysia seperti Tanzilan, SaifulSham dan lain2. Minda saya mengenai perniagaan internet lebih terbuka. Saya juga berkenalan dengan konsep 'dropshipping' untuk perniagaan eBay. Saya juga telah mencuba konsep 'dropshipping' secara kecil-kecilan ex. dengan cara 'listing' produk ' home sauna' di eBay (saya pernah beli satu unit 'home sauna' secara 'online' and berjaya mendapat kebenaran penjual untuk 'list' di eBay. Jika ada pembeli, beliau akan menguruskan penghantaran dan saya akan mendapat komisan dan tak perlu menyimpan stok).

Melalui buku ini juga saya berkenalan dengan buku tulisan SaifulSham dan saya akan menghadiri kursus perniagaan internet anjuran beliau mungkin selamat raya (Okt'08).

No comments: